نحوه اجرای سقف عرشه فولادی شركت ساختمانی عرش پایه برنا | metal-deck

نحوه اجرای سقف عرشه فولادی شركت ساختمانی عرش پایه برنا | metal-deck

عرشه نوع F اغلب برای کارهای تعمیراتی، جایی که عرشهٔ موجود برای ساختمان‌های قدیمی بکار گرفته می‌شود، مورداستفاده قرار می‌گیرد. عرشه فلزی کف طبقات یک صفحهٔ فلزی موجدار است که در مورد درخواست‌های کف طبقات استفاده می‌شود. این عرشه‌ها بر روی تیرچه‌ها یا تیرهای فولادی نصب شده و بتن مرطوب را حمایت می‌کند. در جایی آن را به اسم عرشه فولادی صدا می‌کنند و در جایی دیگر آن را به اسم عرشه قیمت سقف عرشه فولادی فلزی می‌شناسند. یک محصول متفاوت وجود دارد که به اسم STEELDECK است که می‌تواند به‌عنوان یک وسیله قابل‌حمل و یا سیستم سکوی کار قابل‌حمل اقتصادی، مورداستفاده قرار گیرد.

  • عرشه فولادی بر خلاف میلگردهای درون بتن می‌تواند تغییر شکل دهد اما به طور کامل درون بتن قرار نمی‌گیرد.
  • استفاده از گل میخ‌ها که ورق به تیر جوش می‌خورد از استانداردترین روش‌های اجرا می‌باشد.
  • پروفیل‌های فولادی مصرفی در سقف‌های کامپوزیت نیز می‌تواند شامل هریک از موارد زیر باشد که قسمتی از ضخامت سقف کامپوزیت را تشکیل می‌دهد.
  • سبک بودن سقف یک ساختمان تجاری، مسکونی و اداری اهمیت بسیار زیادی در مناطق زلزله خیز و سیل خیز دارد.
  • جعبه­ های عبور کابل و لوله ­ها می­ توانند به وسیله آویز هایی که به عرشه متصل می ­شوند ­، از زیر سقف عبور داده ­شوند که در نتیجه باعث سهولت در نصب سیستم تأسیسات مانند برق ، تلفن و غیره می­ شود.
  برگه 7 مرکز چشم پزشکی سلامت غرب تهران

اما باید گفت که امروزه با وجود نرم افزارهای پیشرفته دیگر نیازی به چنین کاری نمی باشد. محاسبه گران و کارشناسان امر تمامی این محاسبات را انجام داده و به صورت جداول و آیین نامه های اجرایی در اختیار مخاطبان قرار می دهند. بدین ترتیب ضخامت سقف عرشه فولادی، به آسانی مورد بررسی و انتخاب قرار می گیرد.

برشیگر، گل میخ و فلاشینگ

شرکت کارگشا یک مرجع معتبر برای یافتن پیمانکار سقف عرشه فولادی معتبر با مزایایی مانند ثبت سفارش آسان و قیمت مقرون‌به‌صرفه است. در مرحله برشکاری و تثبیت، ورق‌ها پس از فرمینگ به تیرهای اصلی و فرعی متصل می‌شود. این ابزار مورد تائید سازمان تحقیقات مسکن و شهرسازی بوده و همچنین دارای گواهینامه معتبر می‌باشد. با توجه به تجربه به دست آمده در پروژه های موفق شرکت بام گستر دیبا، استفاده از برند اصلی در میخ و چاشنی (HILTI) از باز شدن اتصالات پرچی در محل نشیمن جلوگیری می‌نماید.

تهیه مواد اولیه مورد نیاز

اگر شما به بتن ساختمانی و یک سیستم عرشه طبقه مرکب می‌خواهید، شما نیاز به عرشه فولادی خواهید داشت. ضخامت ورق‌ها متناسب با بارگذاری و فاصله تیرهای فرعی انتخاب می‌گردد. به عنوان مثال استفاده از ورق با ضخامت 0.8 میلی متر تا دهانه حدود 2 متر در ساختمان‌های مسکونی متداول است.

دوربند یا اصلاحا «فلاشینگ» (Flashing)، ورقه‌ای با ضخامت حدود 5 میلی‌متر است که به منظور تکمیل ساختار ورق فولادی و جلوگیری از خروج بتن بر روی لبه‌های عرشه نصب می‌شود. «عرشه فولای» (Steel Deck)، یک سازه فلزی موجدار است که به منظور ساخت سقف یا کف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سازه با عناوینی نظیر «عرشه فلزی» (Metal Deck) یا اصطلاحا متال دک، «عرشه کفی» (Pan Deck) و «عرشه کیو» (Q Deck) نیز شناخته می‌شود.

  Best water filters: 9 top picks for pure water at home | unitedbluerise.com