فروشگاه اینترنتی سلامت پزشکی سلامت پزشکی

فروشگاه اینترنتی سلامت پزشکی سلامت پزشکی

سلامت جسمی و روحی برای زندگی موفق هر فرد مهم ترین اولویت بوده و امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت اپ، اپ های فراوانی در این زمینه طراحی شده اند. به طور کلی، پزشکی اجتماعی جزء ضروری «سلامت برای همه» است،
زیرا به حفظ سلامت جوامع و جلوگیری از گسترش بیماری‌ها کمک می‌کند و در عین حال
اطمینان می‌دهد که همه به خدمات مراقبت‌های سلامتی موردنیاز خود دسترسی دارند. براساس گزارشی که توسط وزارت امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد تهیه شده است تا سال ۲۰۵۰ حدود ۶۸ درصد از جمعیت جهان (۶.۶ میلیارد نفر) در مناطق شهری زندگی می‌کنند. با افزایش دما، شیوع بیماری‌ها و کاهش منابع زمینی، افرادی که در مناطق شهرنشین ساکن هستند بیشتر در معرض خطرات بهداشتی قرار خواهند داشت. با توجه به شیوع بیماری‌های غیرواگیر در جامعه، آگاهی از چگونگی به‌وجودآمدن این بیماری‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار و برای انجام پژوهش‌های مختلف ضروری است.

  • سلامت جسمی و روحی برای زندگی موفق هر فرد مهم ترین اولویت بوده و امروزه با پیشرفت تکنولوژی اپ های فراوانی در این زمینه طراحی شده اند.
  • حقوق سلامت شامل قواعد عمومی است که می­تواند بر حفظ و مراقبت از سلامت تاثیرگذار باشد، مانند حقوق صنفی و مالیاتی، حقوق محیط زیست، حقوق مسئولیت مدنی و شبه جرم، اخلاق زیستی و حقوق، حقوق اساسی، حقوق خانواده، حقوق کودکان و سالمندان، حقوق اداری، حقوق مالکیت معنوی، حقوق تامین اجتماعی و حقوق بین ­الملل.
  • ضمن اینکه موضوعاتی نظیر مسائل حقوقی زیست محیطی و اقتصاد سلامت نیز به این حوزه نوین اضافه شده­اند.
  • Swift زبان جدید‌تری است که توسط اپل توسعه داده شده و از قابلیت‌ها و عملکردهای بهتری نسبت به Objective-C برخوردار است.
  سلامت بدون مرز مشاوره پزشکی و روانپزشکی آنلاین تصویری

توسعه اندام‌های مصنوعی و اندام‌های جایگزین نیز بدون شک تا سال ۲۰۵۰ جزو شایع‌ترین موارد است. در واقع انتظار می‌رود نانوذرات پزشکی بتوانند بیماری‌های کشنده را بدون عوارض جانبی مضر معمول در شیمی درمانی یا داروهای ضد ویروسی درمان کنند. در همین حال، نانوروبات‌هایی هم به بازار عرضه خواهند شد که می‌توانند وارد جریان خون شوند و برای پاک سازی پلاک‌ها، باز کردن انسداد رگ‌ها، بهبود گردش خون، ترمیم زخم‌ها، آنوریسم‌ها و سایر موارد کاربرد دارند. یکی از بزرگترین تهدیدهایی که جمعیت جهانی با آن روبرو است،‌ تاثیر تغییرات آب و هوا بر عوامل اجتماعی و زیست محیطی سلامت است. این موارد شامل کیفیت هوا، آب آشامیدنی، امنیت غذایی و سرپناه برای زندگی می‌شود که با افزایش دمای کره زمین، جاری شدن سیل، آب و هوای به شدت گرم و خشکسالی همه گیر تا حدی می‌تواند آسیب زننده باشد. خیلی وقت‌ها، مراجعه حضوری به مطب پزشک یا درمانگاه برای بیمار امکان‌پذیر نیست یا حتی ممکن است بیمار به واسطه دور بودن مسافت یا مثلا شرایط جسمانی، بخواهد که به صورت تلفنی یا تصویری و از راه دور مشاوره بگیرد.

سامانه پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان (سپاس)

شرکت‌های دارویی نیز می‌توانند با کمک هوش مصنوعی داروهای جدیدی را تولید کنند. در سال ۲۰۵۰ حتمالا راهکارهای بهتری برای درمان برخی بیماری‌ها از جمله انواع سرطان و مالاریا ارائه شود و شاید برخی بیماری‌ها برای همیشه ریشه کن شوند. تا سال ۲۰۵۰ زندگی ما از نظر پیشرفت‌های فناوری، تغییرات آب و هوایی، اقتصاد، آموزش، حمل و نقل، اکتشافات فضایی و جنبه‌های دیگری تغییر می‌کند. در بین این تغییرات، پزشکی، روش‌های درمانی و روش‌هایی که ما از سلامت خودمان مراقبت می‌کنیم نیز دستخوش تغییراتی می‌شود. چارچوب‌های حقوقی، صدور گواهی‌نامه و بودجه‌دهی را دولت‌ها و گاهی در کنارشان سازمان‌های بین‌المللی همچون خیریه‌ها و مؤسسات مذهبی برقرار می‌کنند.

  نشريه فرهنگ و ارتقاء سلامت

مجله پزشکی-سلامت ایرانیان آمریکا

پزشکان احتمالا در آن زمان می‌توانند به راحتی با چنین داده‌های مشکلات را سریع‌تر و راحت‌تر تشخیص داده و به صورت موثرتری برای درمان اقدام کنند. با چنین داده‌هایی امکان نظارت بر وضعیت بیماران به صورت آنلاین و در زمان واقعی میسر خواهد بود و افراد سالمند یا درگیر بیماری‌های خاص راحت‌تر می‌توانند از خدمات پزشکی آنلاین و بلادرنگ بهره ببرند. رسیدن به تناسب اندام، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی است که به دنبال نصب اپلیکیشن های ورزشی یا برنامه های پزشکی هستند چرا که این برنامه‌ها با ارائه برنامه‌های غذایی مناسب و همچنین کنترل رژیم، کمک می‌کنند که به اندازه غذا بخورید. در این میان، برخی از اپلیکیشن های حوزه سلامت هم هستند که به صورت اختصاصی برای بانوان و مادران طراحی شده‌اند و در زمینه‌های مختلفی مانند بارداری، شیردهی به نوزاد، سلامت کودک و …

ثبت سفارش

بدهی، مسایل مالی، بیکاری، خشونت خانگی، جنگ، استرس‌های زندگی در محیط شهری، تخریب محیط زیست و بلایای طبیعی علت اصلی بروز چنین بیماری‌های روحی- روانی خواهد بود. در مناطق روستایی نیز افزایش خشکسالی، گرمای شدید و انواع بیماری‌های تهدید کننده صنعت کشاورزی مشکلات دیگری را به وجود می‌آورد. در این شرایط، آسیب پذیرترین افراد در کشورهای در حال توسعه کودکان و سالخوردگان خواهند بود.